Instruktionsforløb for interesserede over 18 år i sommersæson 2024

Instruktionsforløbet er for alle, der aldrig har roet før eller har meget begrænset erfaring med roning. Roning er en fantastisk sport! Da roning er en sport der forgår på vandet er sikkerheden vigtig. Derfor har vi lavet følgende tjekliste, som kan give dig en indikation, om roning kan være noget for dig:

• Du skal ikke være bange for vand
  • Du skal kunne se og høre
  • Du kan svømme 300 m uden pause, også i mere uroligt vand
  • Du skal have fuld mobilitet i knæ, ryg og arme samt en god balance
  • Du kan træne i ca. 30 min med moderat anstrengelse uden pause

Vores instruktionsforløb vil dække følgende elementer:

• Rundvisning i klubbens og i bådhallen
  • Introduktion til sikkerhedsprocedurer, udstyr og håndtering af båden
  • Roteknik (først på romaskinen, derefter i robassinet og selvfølgelig på vandet)
  • Rokommandoer

Københavns Roklub stiller til rådighed:

• Trænere (en træner pr. 2 roere). Alle vores trænere er certificeret af det danske roforbund
  • Udstyr (f.eks. både, årer og redningsveste)

Du medbringer selv:

• En positiv indstilling!
  • En flaske vand.
  • En madpakke.
  • Passende tøj. Helst tætsiddende og gerne flere lag (f.eks. en regnjakke og hue, hvis det er nødvendigt).
  • Sneakers eller lukkede sko, ingen åbne hæle!
  • Solbriller eller kasket, solcreme og hat til at beskytte dig mod solen.
  • Du vil kunne medbringe mindre ejendele på båden, men vi anbefaler vandtætte poser. Alternativt kan du låse dine ejendele på land i et skab i klubhuset.

Gebyrer

Kursusgebyret (2.000 DKK) dækker både instruktionsforløbet samt tre måneders klubmedlemskab. Gebyret giver dig mulighed for at deltage i klubbens forskellige aktiviteter samt brug af vores indendørs træningsfaciliteter. Efter afslutningen af forløbet vil en instruktør frigive dig til roverdenen. Du er velkommen til at deltage i alle aktiviteter, som klubben tilbyder. Du kan finde beskrivelse af de forskellige grupper og deres træningsprogrammer på vores hjemmeside. Altid i september er der en officiel ceremoni, hvor du kan "døbes" som en ny roer, efterfulgt af middag og fest. Og hvis du når 1000 km på vandet i løbet af sæsonen, har vi en særlig overraskelse til dig!

Plan over introduktionsforløb i sommersæson 2024:

I løbet af sommersæsonen tilbyder vi 4 introduktionsforløb, som alle følger den følgende struktur:

1. Instruktionsforløbet begynder på en weekend, både lørdag og søndag og det er et krav at man kan deltage i begge dage.
  2. Derefter skal du deltage i mindst 4 træningssessioner i de næste 4 uger. Disse finder sted om onsdagen (foretrukket) og torsdage (valgfri).
  3. Frigivelsestur: Når du har deltaget i mindst 6 træningssessioner (indledende weekend + mindst 4 sessioner), vil din instruktør planlægge en frigivelsestur for at sikre, at det er sikkert at give slip på dig.
  4. Din frigivelse vil blive fejret med en valgfri drink og en T-shirt fra Københavns Roklub.
  5. Snak med din instruktør om, hvad der skal ske herefter, eller tilmeld dig til en af de mange aktiviteter inden for KR.

Vi tilbyder opstart på følgende tidspunkter:

• (Venteliste) Kursus 1: Weekend 13./14. april 2024 + 4 træningssessioner i de næste 4 uger (foretrukket om onsdagen kl. 17.30).
    • Lørdag, 13.4. fra kl. 9.30 til cirka kl. 15.00
    • Søndag, 14.4. fra kl. 10.00 til cirka kl. 15.00
  • (Venteliste) Kursus 2: Weekend 4./5. maj 2024 + 4 træningssessioner i de næste 4 uger (foretrukket om onsdagen kl. 17.30).
    • Lørdag, 4.5. fra kl. 9.30 til cirka kl. 15.00
    • Søndag, 5.5. fra kl. 10.00 til cirka kl. 15.00
  • (Venteliste) Kursus 3: Weekend 1./2. juni 2024 + 4 træningssessioner i de næste 4 uger (foretrukket om onsdagen kl. 17.30).
    • Lørdag, 1.6. fra kl. 9.30 til cirka kl. 15.00
    • Søndag, 2.6. fra kl. 10.00 til cirka kl. 15.00
  • Kursus 4: Weekend 10./11. august 2024 + 4 træningssessioner i de næste 4 uger (foretrukket om onsdagen kl. 17.30).
    • Lørdag, 10.8. fra kl. 9.30 til cirka kl. 15.00
    • Søndag, 11.8. fra kl. 10.00 til cirka kl. 15.00

Sådan tilmelder du dig

Du kan tilmelde dig instruktionsforløbet ved at udfylde nedenstående formular. Bagefter vil hovedinstruktør Hanne Sandstrøm kontakte dig på mail og bede dig om at overføre kursusgebyret til Københavns Roklub. Gebyret inkluderer instruktionen og dine første tre måneders medlemskab i klubben. Når vi har modtaget kursusgebyret vil vi sende en bekræftelsesmail om, at du nu er tilmeldt kurset. Bemærk venligst, at din tilmelding er bindende, og at betalingen ikke refunderes.

Hvis du har spørgsmål til processen, tilmelding eller andet, kan du kigge forbi vores kontor i åbningstiden eller sende en e-mail til roinstruktionschef Hanne Sandstrøm (instruktion@koebenhavnsroklub.dk). Dette gælder også, hvis ikke du har mulighed for at deltage på ovenstående tidspunkter. Kontakt os gerne og vi finder sikkert en løsning!

Hvad sker der bagefter?

Efter vellykket gennemførelse af introduktionskurset har du mange muligheder for at fortsætte din rokarriere. Tal med dine trænere og andre klubmedlemmer. Eller læs videre her på hjemmesiden.