Årets gang i KR

Københavns Roklub sæson 2021

Fra standerhejsning til og med 30. juni 2021 har 230 KR medlemmer roet 42.146 km eller 183,24 km/roer.

Lisbeth Villemoes Sørensen har med 1432 km roet flest km i perioden.

Endnu en midsommer aftentur Amager rundt blev gennemført 25. juni i magsvejr.

Socialt fællesskab

”Tutten” er åbnet og vi er startet på torsdagsspisning. Der blev holdt alle tiders Sankt Hans fest - ligesom før verden gik af lave.  Der var dejlig middag på bådpladsen og et stort bål i vores kæmpe bålfad. Venskaber blev bekræftet og der var glæde over hele linjen og vi gik alle glade hjem.

By & Havn skal se på bro ved Tømmergraven

I forbindelse med alle de nye byggerier i KR’s nærområde er en gang og cykelbro blevet opsat. Cykler og personer vil herefter skulle passere direkte over vores bådplads. Vi har gjort indsigelser og har stadig håb om at få broen flyttet 60 m så trafikken kan gå bag om klubben. Vi må håbe at levende roere og deres både kan nyde lige så stor opbakning som vandsalamandere.

OL

Frederic Vystavel er sammen med Joachim Sutton udtaget til OL i herretoer (M2-). Hold øje med dem i Tokyo.

Ungdomsroerne

Der trænes flittigt med masser af glæde og entusiasme. Johannes Stensborg Jakobsen er nu udtaget til Junior VM i 4x! med Sebastian Sølve som træner og Josefine Freltoft er udtaget til Coupe de la Jeunesse også i 4x!. Vi er så stolte over dem i klubben.

Med KR hilsen, Elisabeth Thieden

10. juli 2021

Fototekst:

Foto Elisabeth Thieden: Sankt Hans fest i KR 2021

Københavns Roklub sæson 2021

September 2021

Fra standerhejsning til og med 30. september 2021 har 267 KR medlemmer roet 78.541 km eller 294,16 km/roer.

Lisbeth Villemoes Sørensen har med 2926 km roet flest km i perioden.

Kanindåb

Søndag den 12. september var der kanindåb i KR. Flere end 20 nye roere blev døbt af Kong Neptun alias Josefine Freltoft og fik roerbrev. Der har været stor interesse for medlemskab af KR især fra mange af de nye naboer fra de boligblokke der er skudt op tæt ved roklubben. Mere end 80 har deltaget i et ro-instruktionskursus eller et mentorforløbledet af instruktionschef Claus Jensen og rigtig mange erfarne instruktører. De har gjort et stort arbejde for at integrere nye roere over sommeren og resultatet af anstrengelserne har været at over 60 har meldt sig ind i KR i løbet af 2021.

Billede 1

Billede 2

Billede 3

Ungdomsroerne i KR

Det er en fornøjelse at komme ned i klubben en eftermiddag hvor ungdomsroerne træner, højt humør og sammenhold og også gode sportspræstationer. 7 juniorer var således med til DM i september. Josefine Freltoft er også udtaget til junior EM i JW4X i München i oktober.

Langtur til Tolo

Traditionen tro var et hold KR roere i Tolo. I år var vi 31 af sted. Ugen før vores ankomst var der Corona udbrud på Antonis Taverna, så der var hektisk stemning og megen travlhed på hotellet på grund af manglende personale. Vi havde dog en fantastisk tur med dejlige ture til Vivari som billedet viser, til Nafplio, Vourlias Bugt og de andre kendte steder.

En mindre gruppe brugte en rofridag til at tage et dags-cruise til Hydra – en skøn tur i Leonard Cohens fodspor.

Billede 4

Billede 5

Efter Corona fest i 50+

Formiddagsroerne, 50+, har fejret at Corona restriktionerne er ophævet med en dejlig fest med frokost. Frokosten blev indledt med en ”tour de chambre” hos de 6 roere i gruppen som er flyttet ind på de nye holme ” Engholmene” der er blevet naboer til KR. På den måde kunne vi danne os et indtryk de nye boliger som vi nu i flere år har roet forbi i byggefasen. Langs Engholmene er der gravet en kanal med en lille lystbådehavn i hver ende, således at vi nu også kan ro mod syd fra Tømmergraven igennem ”Kanal Grande” og ud i Havneløbet.

Med KR hilsen,

Elisabeth Thieden

10. oktober 2021

Billedtekster:

Billede 1: Foto: Filippo Cadossi; Bettina Vang døbes af Kong Neptun alias Josefine Freltoft mens instruktionschef Claus Jensen er klar med håndklædet.

Billede 2: Foto: Filippo Cadossi; Glade nydøbte KR roere:Katrine Byrding og Bettina Vang

Billede 3: Foto: Filippo Cadossi; Tømmergraven om aftenen efter kanindåben.

Billede 4: Foto: Michael Dietz: KR robåde i Vivari, Grækenland.

Billede 5: Foto: Michael Dietz: Hele KR holdet klar til afslutningsmiddag efter 8 dage i Tolo.